IT-kumppani yritykselle – oma IT-vastaava ulkoistettuna
Kun haluat yhden ihmisen, joka tuntee teidän ympäristön ja hoitaa asiat maaliin. Sovitaan toimintamalli, prioriteetit ja vaste – ja arki pysyy käynnissä.
Kenelle tämä sopii
Pk-yrityksille ilman IT-osastoa
Jos teillä ei ole omaa IT-henkilöä, saat ulkoistetun IT-vastaavan joka hoitaa arjen tuen, ympäristöt ja kehityksen.
Kun IT on hajallaan
IT-tuki, kehitys ja työkalut ovat eri toimittajilla? Saat yhden yhteyshenkilön, joka koordinoi ja hoitaa kokonaisuuden.
Kun tarvitset myös kehitystä
Pelkkä helpdesk ei riitä – tarvitset myös ohjelmistokehitystä, integraatioita ja automaatiota samasta paikasta.
Mitä IT-kumppanuus sisältää
Toimin yrityksesi IT-kumppanina: pidän ympäristön kunnossa, ratkaisen ongelmat ja vien kehitystä eteenpäin.
- IT-tuki ja laitteet: työasemat, verkot, tulostimet, käyttökatkot
- Sähköposti ja ympäristöt: Microsoft 365 / Google Workspace, käyttäjät ja oikeudet
- Tietoturvan perusasiat: MFA, päivitykset, varmistukset, selkeät toimintamallit
- Integraatiot ja automaatio: poistetaan toistuva manuaalityö ja virheet
- Ohjelmistokehitys: sisäiset työkalut, integraatiot, pienet ja keskisuuret sovellukset
- Verkkosivut ja tekninen SEO: kun se tuo liidejä ja selkeyttää myyntiä
Saat yhden selkeän yhteyshenkilön, joka tuntee yrityksesi ympäristön ja pystyy hoitamaan IT:n laajasti – tuesta kehitykseen.
Esimerkkitarina: yhteistyö alkaa yhdestä asiasta ja kasvaa IT-kumppanuudeksi
Moni asiakkuus alkaa pienestä ja konkreettisesta: "tehkää meille nettisivut" tai "auttakaa sähköpostien kanssa". Kun yhteistyö toimii, on luontevaa jatkaa seuraavaan tarpeeseen – ja lopulta yrityksellä on yksi selkeä IT-kumppani, joka tuntee kokonaisuuden.
Tyypillinen polku (anonyymi esimerkki)
- Ensin tehtiin verkkosivut, jotta yritys näkyy ja myynti saa pohjan
- Sen jälkeen rakennettiin pieni sovellus / sisäinen työkalu, joka poisti manuaalista työtä
- Otettiin käyttöön Google- tai Microsoft-ympäristö (sähköposti, kalenterit, yhteinen drive), jotta tiedostot ja käyttäjät ovat hallinnassa
- Laitettiin tietoturvan perusasiat kuntoon (MFA, varmistukset, käyttöoikeudet ja selkeät toimintatavat)
- Jatkettiin arjen IT-tukea: laitteet, ohjelmat, käyttöoikeudet, "mitä tehdä kun…"
- Lopuksi kehitystä jatkettiin pienissä paloissa, kun tarpeita tuli – ilman että joka kerta aloitetaan nollasta
Miksi tämä tuo hyötyä yritykselle
Kun sama kumppani tuntee ympäristön, apu on nopeampaa ja fiksumpaa:
- tiedetään missä yrityksen tieto kulkee ja miksi
- osataan ehdottaa parannuksia ennen kuin ongelmat kasvavat
- ratkaisut tehdään niin, että ne sopivat yrityksen arkeen (ei hienostelua, vaan hyötyä)
Tärkeä periaate: et jää mihään "loukkuun"
Tarkoitus ei ole tehdä minusta korvaamatonta. Päinvastoin:
- dokumentoimme sovitut asiat ja pidämme kokonaisuuden ymmärrettävänä
- käytämme järkeviä, yleisesti käytettyjä ratkaisuja
- jos yritys joskus päättää vaihtaa tekijää, se onnistuu – ilman draamaa
Minä olen silti valmiina auttamaan aina kun tarve tulee. IT-kumppanuus tarkoittaa sinulle sitä, että saat selkeän vastuunjaon ja nopean avun – ja samalla yrityksen tekeminen pysyy omissa käsissä.
Miten yhteistyö alkaa
- Lyhyt kartoitus: nykytila, riskit ja suurimmat pullonkaulat
- Suunnitelma: mitä tehdään ensin ja miksi (selkeä priorisointi)
- Toteutus: nopea apu + jatkuva parantaminen
Aloitus on kevyt: kerrot tilanteen, teemme lyhyen kartoituksen ja ehdotuksen. Sen jälkeen sovitaan toteutus.
Ota yhteyttäToimintamalli ja vaste
Valitaan malli tilanteen mukaan – tärkeintä on, että homma liikkuu ilman turhaa säätöä.
Kertatyö / tuntityö
Kun tarvitset nopean avun tai yksittäisen korjauksen. Laskutus toteutuneen työn mukaan.
Projekti
Kun rakennetaan selkeä kokonaisuus: esim. M365-käyttöönotto, varmistukset, integraatio. Kiinteä hinta ja aikataulu.
Jatkuva kumppanuus
Kuukausimalli, jossa sovitaan vaste ja tekemisen rytmi. Ennustettavat kustannukset ja jatkuva parantaminen.
Ota yhteyttä
Ota yhteyttä, kerro tilanne ja tavoitteet. Palaamme asiaan nopeasti.